Chinezii investesc două miliarde de euro în Franța. Cum este implicată Dacia în cea mai tare afacere din UE

Chinezii investesc două miliarde de euro în Franța. Cum este implicată Dacia în cea mai tare afacere din UE
Chinezii investesc două miliarde de euro în Franța. Cum este implicată Dacia în cea mai tare afacere din UE / Sursa FOTO: flickr.com
Publicat: 28/06/2021, 09:41

În timp ce multe state din UE sunt avertizate să nu facă afaceri cu Beijingul, Franța a bătut palma cu China pentru o combinație nemaivăzută în ultimii ani la nivelul UE. Este vorba despre înțelegerea dintre compania Renault și grupul Envision Group, prin care partea chineză se angajează să investească două miliarde de euro în construirea unei fabrici de baterii în nordul Franţei.

În această unitate vor fi produse bateriile care vor propulsa o gamă de vehicule electrice marca Renault.

Ce plan are Renault

Potrivit Bloomberg, acordul cu Envision Group face parte din strategia Renault în domeniul vehiculelor electrice. Francezii care dețin Dacia intenționează să cumpere o participaţie de 20% la start-up-ul francez de producţie de baterii Verkor. Astfel, pe viitor, bateriile Verkor vor fi destinate pentru modelele mai mari şi mai scumpe din gama Renault.

Anunțul oficial va fi făcut luni, 28 iunie, chiar de Emmanuel Macron. Preşedintele Franţei participă la o conferinţă de presă organizată la uzina Renault de la Douai, în nordul Franţei. Tot la Douai urmează a fi construită şi uzina de baterii a Envision, prima facilitate de producţie din Europa a unei companii care este renumită în special pentru că produce turbine eoliene.

Înainte de alegerile naţionale de anul următor, Macron vrea să profite de capitalul politic oferit de perspectiva a 4.500 de noi locuri de muncă ce urmează a fi create până în 2030 în această regiune. Tot aici Renault intenţionează să pună la punct un hub destinat producţiei de automobile electrice, inclusiv viitorul model Renault 5.

Renault, ultimul colos european care se extinde pe piața mașinilor electrice

Renault este cel mai recent constructor auto european care anunţă că are planuri pentru aprovizionarea cu baterii. Porsche şi Volvo Car Group au anunţat săptămâna trecută planuri vizând producţia de baterii, iar grupul Stellantis NV, producătorul automobilelor marca Peugeot, va prezenta în 8 iulie noua sa strategie cu privire la mașinile electrice. La rândul său, grupul german Volkswagen AG a dezvăluit în luna martie un plan în valoare de mai multe miliarde de euro pentru construcţia a şase uzine de baterii electrice în Europa.

Planul Renault „ne va consolida în mod semnificativ poziţie pe măsură ce în 2030 vrem să producem un milion de vehicule electrice în Europa”, a declarat directorul general de la Renault, Luca de Meo.

Chinezii dau târcoale industriei auto

Firma Envision AESC, subsidiara specializată pe baterii a grupului chinez Envision, intenţionează ca în 2024 să ajungă la o capacitate de producţie a bateriilor de 9 Gigavaţi/oră, pentru ca în 2030 să ajungă la o capacitate de 24 de Gigavaţi/oră, cu care va fi echipat viitorul model Renault 5.

Însă planurile Envision pentru uzina de baterii de la Douai nu se limitează doar la Renault. În documentaţia tehnică depusă pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie compania chineză susţine că viitoarea uzină ar urma să ajungă la o capacitate de producţie de 43 de Gigavaţi/oră, un obiectiv care, potrivit directorului general Lei Zhang, poate fi atins dacă se vor încheia contracte şi cu alţi constructori auto. De altfel, Lei Zhang a recunoscut că Envision vine în Franţa pentru Renault, dar poartă discuţii şi cu alţi mari producători auto cu privire la aprovizionarea cu baterii produse la viitoarea uzină de la Douai.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Imagini sfâșietoare într-o grădină zoologică. O femelă cimpanzeu își plânge puiul mort de luni de...
TOP 50 vedete care au crezut că nu le vede nimeni, dar… Anna Lesko, Andreea...
FOTO. Cum arată blonda care l-a asaltat pe fiul celebrului milionar român
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
GALERIE FOTO. B-21 Raider, „primul avion militar de generația a 6-a din lume”, este cel...
Prognoza Accuweather actualizată | În România se anunță cea mai rece vară din ultimii ani
Șocant: cum a aflat Bianca Brad că suferă de cancer mamar! „Într-o noapte m-am trezit...
Tatăl bărbatului care a violat şi a ucis o fetiţă de 8 ani din Botoşani...
"Din păcate viaţa este crudă". A murit Dana Rotariu, soția fotbalistului din "Generația de Aur"...
A murit Dana Rotariu, soția fostului mare fotbalist Iosif Rotariu: „Din păcate, viața este crudă” Dana...
Vântul le-a dezgolit pe divele din România! Nu au avut nicio şansă în faţa naturii!...
Simptomele unui ambreiaj defect. Cum îți dai seama dacă ambreiajul trebuie aerisit?
Giganţii din IT nu au doar veşti proaste pentru România: Americanii de la Amazon au...
Călătorie EPICĂ în plin război! De la Paris la BUCUREȘTI, prin...
Se schimbă legea pentru TOȚI POSESORII de mașini din România: "Acest lucru să nu se...
Scandalul Coldea, văzut de Traian Băsescu: Un infractor pensionar
Cu cât îl plătește Gigi Becali pe Alexandru Ciucu pentru un costum realizat la atelierul...
VIDEO Infern într-un parc de distracții: cel puțin 27 de copii și părinți au murit...
Cum l-a cunoscut Maria Constantin pe Marcel Toader și cum avea acesta să o ajute...
Imagini rare cu Mădălina Ghenea din adolescență. Dovada supremă că a fost de-o frumusețe răpitoare...
BANCUL ZILEI. Ora de fizică. Profesoara îi întreabă pe elevi de unde vine curentul. Doar...
Ceaușescu și cocoșii de munte. „Cine îl putea opri să nu comită şi această faptă...
×